maandag 12 augustus 2013

BACK TO SCHOOL

Het is nu nog wel vakantie, maar voor je het weet is die heerlijke vrije tijd voorbij. En dan begint school weer. School, ja. Er zijn niet veel mensen die er zin in hebben om elke morgen weer veel te vroeg op te staan, haast te hebben, in een klein klaslokaal te zitten en te luisteren naar leraren, maar je bent het toch echt verplicht. Daarom hier wat tips om het volgende schooljaar goed te beginnen. Lees snel verder! 



Een nieuw schooljaar begint met nieuwe schoolspullen, dus shop er op los!

Schriften en mappen
In het begin van het schooljaar kun je kiezen of je schriften of mappen wilt gebruiken.
Ik gebruik graag schriften, omdat die nou eenmaal licht zijn in je tas en niet veel ruimte innemen. Schriften bestaan er in elke kleur en met elke print. Kladder je ze graag vol? Koop dan schriftjes in leuke kleurtjes en watervaste stiften!
Je kunt er ook voor kiezen om mappen te gebruiken, hierin kun je meerdere vakken kwijt en onbeperkt veel blaadjes.
Het is ook handig om een klein to do boekje te hebben, hierin zet je alles wat je nog moet doen en als je het gedaan hebt, streep je het door. 


EtuiMijn etui zit altijd vol met onnodige dingen, zoals grote propjes papier en veel te veel pennen in dezelfde kleur... Maar koop van tevoren de dingen die je echt nodig hebt: 
- Ongeveer 5 pennen (zwart/blauw)
- Een grijs potlood
- Kleurpotloden
- Stiften
- Markeerstiften
- Een gum
- Een puntenslijper
- Een passer
- Een geodriehoek
- Een liniaal
- Een schaar
- Lijm
- Een rekenmachine
Het is handig om je etui iedere maand een keertje na te gaan. Kijk even of alle spullen die je nodig hebt nog in je etui zitten. Het is namelijk erg onhandig als je bijvoorbeeld je geodriehoek kwijt bent tijdens een onverwachts SO over hoeken meten...



Agenda 
Ik heb mijn agenda bij de Primera gekocht, daar hebben ze heel veel agenda's van verschillende merken. De V&D heeft ook hele leuke agenda's. Het is vooral belangrijk dat je al je huiswerk en cijfers in je agenda opschrijft, zo voorkom je problemen.
Schooltas
Je schooltas kopen is misschien nog wel het leukst... Ik heb de mijne van Esprit. Koop niet een te grote schooltas, maar ook geen mini-handtasje waar alleen je etui in past. In mijn schooltas zitten mijn boeken, etui, zonnebril (in de lente/zomer), make-up tasje, deoderant, een flesje water en mijn telefoon.
Het is handig om het brood dat je meeneemt in een broodtrommel te doen, zo is je brood niet helemaal geplet en ruikt je tas er niet naar...
Ook neem ik liever geen pakjes drinken mee naar school, ik heb vaak genoeg gezien dat alle boeken van een klasgenoot onder het drinken zitten. (Bah) 

Succes! :-)

3 opmerkingen:

  1. Leuke tips!
    Liefs!
    http://anneauty.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig voor de middelbare school!
    Gelukkig hoef ik hier nu geen rekening meer mee te houden :D

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor het plaatsen van een reactie, ik ben er erg blij mee en lees ze allemaal!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...