dinsdag 4 november 2014

4 Dagen Londen | Dag 1

Hee allemaal! In de herfstvakantie vloog ik samen met mijn moeder en stiefvader naar Londen. Ondanks ik al ruim 2 maanden niets van me heb laten horen, wilde ik mijn reisje toch graag met jullie delen. Ik was voor de tweede keer in Londen en wauw, het is zo'n mooie stad. Ik deel mijn reis op in 4 artikels, omdat het anders een ontzettend lang artikel zou worden. Vandaag dus dag 1: De reis ernaar toe, Covent Garden en Westfield. Enjoy!
Woensdagochtend zaten we om 6 uur al in de auto richting Schiphol. Op Schiphol ging ik met mijn moeder wat winkeltjes in en dronken we Starbucks terwijl we aan het wachten waren op het vliegtuig.

 
Om half 10 vlogen we (half uur vertraging door weersomstandigheden). Dit was voor mij de eerste keer vliegen. Een uur later kwamen we aan op het vliegveld London Gatwick en omdat het in Engeland een uur vroeger is, verloren we geen tijd. Vanaf het vliegveld werden we met een busje naar het hotel gebracht.

We hebben onze koffers in het hotel gezet en zijn gelijk de stad in gegaan. Eerst aten we een broodje bij de Subway in de straat van het hotel.

We gingen als eerst naar Covent Garden, een leuk 'wijkje' waar je heerlijk kunt shoppen en kunt eten. Het is een van mijn favoriete plekjes in Londen. Na dat mijn moeder en ik daar de hele snoepwinkel leeg kochten, stapten we weer de metro in. We gingen eerst terug naar het hotel om onze koffers in de kamer te zetten en even uit te rusten.

Rond etenstijd gingen we naar Westfield, een mega groot winkelcentrum. We wisten (van de vorige keer dat we in Londen waren) dat je daar heeeerlijk kun eten. Er zijn 'restaurants' met eten uit verschillende landen. Het leuke is dat iedereen ergens anders iets kan bestellen en je het op een gezamelijke plaats kunt opeten. Ik nam Fish & Chips. Dat groene heb ik niet opgegeten trouwens...

Het winkelcentrum is tot 22:00 uur open, dus je kunt na het eten nog uitgebreid shoppen. Op Westfield zit een Kiko, Victoria's Secret, Boots, Superdrug en Topshop. Kortom, je kunt er shoppen in héél veel winkels die wij in Nederland niet hebben. Er zitten ook veel winkels die wij in Nederland wel hebben.

We zijn die avond rond half 9 terug gegaan naar het hotel, omdat we heel moe waren. De eerste dag was in ieder geval al een hele leuke dag! Alle foto's in dit artikel zijn gemaakt met mijn iPhone. Er komen ook nog artikels aan met foto's die ik met mijn camera heb gemaakt.

Liefs,
Kikki.

9 opmerkingen:

  1. Wauw, ziet er erg leuk uit! Ik ben afgelopen zomer ook in Londen geweest toevallig, echt een van de mooiste steden van de wereld vind ik. Ik zou er wel willen wonen ooit :)

    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuke foto's! London is zo leeeeuk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er super leuk uit! Ik hou van Londen, ik ben er al een week geweest. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hele leuke foto's! Jummie.. Fish and chips!

    Xoxo
    www.its-dash.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's, en wat is Londen toch een fijne stad. Ik wil er ook heel graag weer eens naartoe <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je weer wat post! Super leuk lijkt me dat, Londen. Ik ben er nog nooit geweest maar staat zeker wel op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er leuk uit! Londen is toch ook een fijne stad <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supertof :)! Londen is een geweldige stad.

    BeantwoordenVerwijderen

Dankjewel voor het plaatsen van een reactie, ik ben er erg blij mee en lees ze allemaal!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...